BLOGIADE

Obogatena resničnost – AR (ang. Augmented Reality) je lahko močno orodje za prodajo in krepitev blagovne znamke podjetij. Pfizer, Ikea in slovenski Blaj Fasteners so podjetja, ki so to novo tehnologijo s tremi različnimi pristopi uporabila za pridobivanje novih kupcev.

Nekatere raziskave kažejo, da so lahko zadovoljni  zaposleni do 20 % bolj produktivni. Predstavljajte si, kako bi vam 20 % večja produktivnost bliskovito počistila delovno obremenitev.

V 14 dneh so FB in IG preplavile objave posameznikov, ki so darovali kilometre. Skupaj smo našteli neverjetnih 14.003 km, zbranih peš ali s kolesom. Kampanja za ozaveščanje javnosti o sladkorni bolezni je intenzivno potekala od 7. do 21. julija, ko so rekreativni športniki, profesionalci in ostali zbirali simbolične kilometre tako, da so fotografijo opravljene poti objavili na svojem Facebook ali Instagram profilu, in jo označili z #darujemkilometre.

Kar 61 % malih in srednje velikih podjetij po raziskavi svetovalnega podjetja BIAKelsey poroča, da več kot polovico prihodkov ustvarijo preko strank, ki se vračajo. Praznovanje obletnice je odlična priložnost, da se zahvalite vsem partnerjem, ki so v teh letih zvesto vlagali v vaše podjetje in ob tem dodatno okrepite vašo blagovno znamko.

… ob tem 'obiskali' kupce na Kitajskem in zmanjšali stroške za 80 %? Po trimesečnih pripravah na 25. obletnico podjetja Danfoss Trata, nas je marca 2020 ujel covid-19, ki je zaprl gospodarstvo. V Mediadah smo za partnerja dogajanje prestavili iz fizičnega v virtualni svet.

Nastop ali pogovor preko video klica je za vodjo zahtevnejši od srečanja v živo. Ko ga izvajate, imejte v mislih pet pravil.

V kriznem času so na udaru predvsem odnosi. Če sodelavce vodimo s trdo roko, bomo zaradi njihovega strahu in negotovosti na kratki rok dosegli aktivacijo. A dolgoročno ne bomo dosegli njihove večje zavzetosti. Zavzetost posameznika je namreč povezana z njegovim zadovoljstvom, motivacijo, predvsem pa z dobrimi odnosi med sodelavci in neposredno nadrejenim.

»Razmislite, kako voditi, da bodo sodelavci zjutraj namesto v službo (služit) ali na delo (delat) prišli zato, da nekaj naredijo, « je izzval udeležence novembrske MQ konference Združenja Manager o vitki, inovativni in prodorni organizaciji priznani mednarodni svetovalec Jožek Gruškovnjak.

V Pivovarni LaV Pivovarni Laško Union so v času po zadnji epidemiji, junija 2020, izvedli raziskavo o organizacijski klimi in komunikaciji z naslovom “Povejmo si, kaj je bilo dobro.” Zanimalo jih je, kako so zaposleni ocenjevali vodenje v času krize. Kateri ukrepi so bili pozitivno sprejeti in kateri ne?

V času prvega vala epidemije so strokovnjaki iz podjetja Mediade v sodelovanju s partnerji izvedli raziskavo o kakovosti komuniciranja z zaposlenimi med kriznim obdobjem. V raziskavi je sodelovalo več kot 700 zaposlenih. Iz raziskave smo izluščili nasvete, ki vam pridejo prav pri komuniciranju z zaposlenimi v drugem valu epidemije.

 

V nasprotju s popularnim mišljenjem, podjetnost ni vezana na tip osebnosti, organizacijo ali okolje. »Tisto, kar imajo skupnega podjetniki, ki sem jih srečal, ni nek določen tip osebnosti, temveč predanost sistematičnemu inoviranju,« je v svojih delih zapisal Peter Drucker, utemeljitelj vede managementa. Če je podjetnost lastnost, ki se jo lahko naučimo, ali kompetenca, ki jo lahko razvijamo in krepimo, kako lahko zaposlene spodbudimo, da začnejo razmišljati in se vesti podjetno?

Ne glede na to, kaj ali kje delamo, nekaj je neizpodbitno: za dobro osebno počutje in počutje v delovnem okolju potrebujemo dobre medsebojne odnose. Toda, se res zavedamo, v kolikšni meri jih  lahko pomagamo soustvarjati in izboljševati prav mi sami?

Dve žabi padeta v velik lonec smetane. Prva ugotovi, da iz njega ne more skočiti, se preda in utopi. Druga pa se odloči, da bo brcala do konca, od brcanja omaga in zaspi. Zjutraj se, presenečena, zbudi na maslu, ki se je naredilo od njenega brcanja. Skoči iz lonca in preživi.

Gazele so plod vedoželjnosti. Ameriški strokovnjak David Birch je v sedemdesetih letih raziskoval, kako nastajajo nova delovna mesta v ZDA. Ugotovil je, da kar dve tretjini rasti zaposlenosti prispevajo podjetja z manj kot dvajsetimi zaposlenimi.

Če so pred 25 leti v Duolu z baloni pokrili prve manjše športne površine, bi radi do leta 2050 pokrili mesta. Vmes bodo prvega napihnili še v vesolju.

Pri kriznem vodenju in komuniciranju še posebej šteje čas: ne gre le za to, kaj in kako boste povedali, ampak – kdaj. Pa tudi, v kolikšni meri razumete ne le svet okoli sebe, temveč notranji svet ljudi, ki jih vodite.

Sem Luka Marinšek, dijak 2. letnika Srednje medijske in grafične šole v Ljubljani. V ponedeljek, 2. marca, sem začel z dvotedensko prakso, ki jo opravljam v podjetju Mediade. Prvi dan sem kakšnih pet minut stal pred Gospodarsko zbornico in se nervozno pripravljal na začetek dela. 

Slovenija bo leta 2050 peta najstarejša populacija na svetu. Na našem trgu dela je vsako leto 10.000 delovno aktivnih manj. O bitki za talente je bilo že veliko povedanega, a ko si jih priborimo, se zgodba šele začne.

6. maja 1954 je oxfordski študent medicine stekel na univerzitetno stezo in naredil tisto, kar je v stroki in javnosti veljalo za fizično nemogoče. Njegova zgodba nosi sporočilo o premikanju mej in spremembah za vsakogar med nami.

 

Nekoč, pred davnimi časi, so podjetja prodajala na enem trgu: trgu kupcev. Danes sta trga dva: trg kupcev, ki jim podjetja prodajamo svoje izdelke in storitve in trg talentov, ki sem jim prodajamo kot dobri, najboljši, želeni zaposlovalci. Zakaj je v Sloveniji bitka na tem trgu zahtevna?

Da se dobra energija med nami ohranja, potrebujemo 'QL ljudi'. QL ljudje imajo dovolj človeške topline, da se ta pretaka na nas in nam daje spodbudo za delo. 

Po raziskavi BPW Fundation bodo leta 2025 milenijci zastopali 75 % svetovne delovne sile. Bodo predsodki do generacije gonilo njenega razvoja ali pokopa? Vsak med nami s svojim odnosom vpliva, kakšen bo odgovor. 

Kdo je razvil teorijo, na podlagi katere je človeštvo prvič stopilo na Luno? Herman Potočnik Noordnung. Kdo je vodil ekipo 4.500 ljudi, od tega 2.700 inženirjev, ki so v 16 mesecih naredili Boeing 747? Joe Sutter, sin Franca Suhadolca iz Dobrove pri Ljubljani. Kje je bilo najdeno najstarejše kolo z ojnico na svetu, staro več kot 5.000 let nazaj? V Sloveniji, na Barju. 

Ne naftni viri, energetsko krizo sodobnega časa bodo povzročali talenti. Običajno se razprava 'zatakne' že na točki, kdo je (ali ni) talent. Ker talent pogosto razumemo napačno, kot skoraj nadnaravno sposobnost redkih posameznikov, ki jim je bila položena v zibko. Ne, talent je lahko vzorec razmišljanja, čustvovanja ali vedenja, ki ga v organizaciji lahko produktivno uporabimo. Nosilci talentov smo prav vsi – v modrem ali v belem. Potrebno jih je 'le' odkriti in usmeriti njihov razvoj.

Naredimo test: na katero žival pomislite, ko pomislite na delavca? Četudi vam najprej pride na misel mravlja v povezavi z rekom 'priden kot mravlja', berite naprej.

 

 

Če so pred 25 leti v Duolu z baloni pokrili prve manjše športne površine, bi radi do leta 2050 pokrili mesta. Vmes bodo prvega napihnili še v vesolju.

Znanemu ameriškemu podjetju AT&T, so Japonci gladko zavrnili celotno pošiljko kablov. Po pregledu izdelkov, ki so se v celoti skladali s specifikacijo, je japonski kupec poslal pojasnilo: »Kabli so grdi.« Pri tem je šlo je za kable, ki naj bi bili položeni pod zemljo!

»Samo mrtvi nimajo problemov,« pravi dr. Ichak Adizes. Ostati danes enak v okolju, ki se spreminja najhitreje v zgodovini človeštva, je nevarno. Lahko tudi usodno. Naj vam, ko od nekoga slišite, da on najbolje ve, ker tako dela že 20 let, zagorijo vse lučke! 

Agilnost kot lastnost je v sodobnem poslovnem svetu nujna – brez nje ne gre. Kdaj načrtno vpeljati eno izmed agilnih metod v svoje procese ali pa ne, je odvisno od podjetja. Vpeljava spremembe kot je nova poslovna metoda zahteva strateški premislek o tem, kako novost sovpada s siceršnjim ritmom in strategijo podjetja, z njegovo 'celo sliko'. 

Včasih nam uspe enostavno situacijo zakomplicirati, iz dobrega dneva narediti slab dan in uspešen teden spremeniti v takšnega za v pozabo. Včasih se vprašam, kako za vraga mi je to uspelo? Večkrat bi se moral vprašati, zakaj?

Med živahnim klepetom nas mimogrede prekini direktorica Sonja Gole. »Gedl, kaj pa vi?! Spet z mladimi?« me hudomušno pozdravi. Vrnem v enakem tonu: »Ne bom sedel s starimi, ker bom še bolj star!«

You tell your sons to fly fighter planes and you tell your daughters to play with pink Barbie dolls. But I want to have the opportunity to design the next Airbus or the next Aston Martin.

Odgovor na vprašanja komu, katerim stvarem in kako namenjamo svoj čas, govori o tem, kaj nam je v življenju resnično pomembno. Izgovor 'nimam časa' namreč pove, da si za nekoga ali nekaj časa pač ne želimo vzeti, saj ta ali to trenutno ni na vrhu naše lestvice pomembnosti. 

Pred leti smo se starši in učitelji na OŠ Dobrova povezali v delovno skupino. Naša skupna ugotovitev je bila, da naloga šole ni le podajanje znanja, temveč razvoj talentov otrok. Tako je nastal moto: Znanje za ustvarjalnost. Razumeli smo, da ne gre le za to, kaj znaš, temveč, kaj s tem znanjem narediš.

 

»Nokia je prvo finsko globalno podjetje, ki je razumelo marketing. Doslej so nas pri tem vedno močno prekašali Danci in Nizozemci.« so besede Jussija Montonena, direktorja in glavnega ekonomista Konfederacije finske industrije. Naš namen ni še en primer države, ki je lahko Sloveniji zgled. Zanima nas praktična uporabnost tujih ekonomskih izkušenj, ki jih jemljemo enakovredno domačemu glasu gospodarske modrosti in podjetniške ambicije.

Poznate tisti občutek, ko vam nekdo naroči, da nekaj naredite, vam pa se sploh ne sanja, kako bi se lotili. Bodisi zato, ker mislite, da ne znate, ne zmorete ali ne veste, kaj od vas točno želijo? Potem se začnete smiliti sam sebi in iskati drugo, pomembnejše delo. Vse z namenom, da nadležno opravilo odložite, čeprav le za določen čas.

Pred časom je pogovor v družbi nanesel na neusmiljeni ritem današnjega življenja in na to, kako se njegova hitrost le še povečuje. Kolega, dober poznavalec starogrške kulture, se je namuznil in nas posvetil v eno od skrivnosti antičnih Grkov. 

Ker nam realnost nakazuje, da bomo še nekaj časa v večji meri delali na daljavo, si oglejte 10 napotkov, kako se tudi doma organizirati, da bomo pri delu učinkoviti in zadovoljni.