»Kje se vidiš čez 5 let?« Kar dobra tretjina od preko 190 dijakov ŠC Škofja Loka nam je na septembrskem dogodku Ne teslo, Tesla bom! povedala, da želi nadaljevati s študijem. Vendar po mnenju govorcev to ni edini način, da dijaki hodijo po želeni karierni poti.
Tomaž Lanišek, glavni direktor podjetja Knauf Insulation, poudarja, da so pri zaposlovanju pomembne stvari, ki jih kandidat počne v prostem času: »CV vedno začnem brati od zadaj naprej, kjer so navedeni hobiji.« Mlade je spodbudil, naj se vsak dan vsaj enkrat osmešijo – to pomeni, da razmišljajo in imajo ideje. V njihovem podjetju je zamisel za inovacijo UrbanScape nastala iz opazovanja, kako vlago vpijajo plenice.
Podobnega mnenja je tudi Matjaž Horvat, projektni vodja podjetja Petrola, ki verjame v pomembnost formalne izobrazbe, vendar je to le predizbor - pri kandidatu pa so izkušnje tiste, ki zares štejejo. Mag. Vesna Miloševič Zupančič, strokovna sodelavka za področje zaposlovanja mladih in študentskega dela na e-Študentskem Servisu, slikovito opiše, kako študentsko delo natakarja pomaga pri kasnejšem uspehu tudi recimo farmacevtu v lekarni. Tudi ta se navsezadnje ukvarja tudi s tem, da ljudi postreže.
Gašper Hren, projektni vodja Danfoss Trata in strojni inženir po izobrazbi, izpostavlja razliko med izobraževanjem in znanjem, ki je pomembnejše. Mladim tudi polaga na srce pomen iznajdljivosti: v tehnično orientiranih podjetjih ni dovolj, da delavci rešujejo probleme po enem in istem kopitu. Odločitev za podjetniško pot je mladim opisal Miha Lavtar, ustanovitelj in direktor podjetja Optiweb: »Na faksu ti profesorji predpišejo iz katerega učbenika se moreš učiti. V poslovnih vodah si ta učbenik pišeš sam.«
Vsi govorci, ki so na dogodku, ki je del projekta Inženirji bomo!, so si bili enotni, da je prav strast do dela tista, ki na koncu odloči, kdo bo uspešen pri tem kaj dela.